16 januari 2012

Robyn

Som många kanske vet sen innan så är jag ett stort fan av Robyn, men inte bara hennes musik utan jag ser henne som min största förebild.
Tycker ju om henne först och främst att hon gör så himla bra musik men också att hon kör på sin egen grej, både med sin klädstil men också med hennes skivor, på fotograferingar och intervjuer men framför allt hennes live framträdanden. Hon är en tjej som man verkligen kan se upp till, hon är kreativ i på så många sätt.

Några tips om man vill veta/se mer av Robyn:
Robyn har under dom senaste åren jobbat med En kvinna som heter Mary Fagot som bla utvecklat typsnittet som är som är på Robyns "Body Talk" skivor. Här kan ni se en intervju med dom båda.

2010 var Robyn med i "Dom kallar oss artister", se första delen av tre här, andra här och den sista här (Även här kan ni se Mary Fagot när hon och Robyn bygger ihop hennes logga.)

Jag tycker Robyn dansar som en gud när hon kör live och nyligen var hon med på Saturday Night Live, kolla in uppträdandet här

Min favorit video med Robyn är Hang With Me som du kan se här, känslan i videon är underbar.

Snygg som tusan är hon dessutom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar